OBCHODNÍ PODMÍNKY
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi společností Tomáš Tylš – Obeton.cz, IČO: 01234846, DIČ: CZ9002123482, se sídlem Dlouhá 231, Náchod, 547 01, Česká republika (dále jen „Prodávající“) a fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „Kupující“), která uzavírá kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího umístěného na webové adrese www.obeton.cz (dále jen „E-shop“).
1.2 Tyto VOP jsou vydány v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
1.3 Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že se s těmito VOP seznámil, že jim rozumí a že s nimi souhlasí.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET A OBJEDNÁVKY
2.1 Kupující může objednávat zboží bez registrace nebo prostřednictvím uživatelského účtu.
2.2 Při registraci nebo objednávce je Kupující povinen uvádět správné a pravdivé údaje. Prodávající neodpovídá za škodu vzniklou v důsledku nesprávně uvedených údajů.
2.3 Objednávka podaná prostřednictvím E-shopu je návrhem na uzavření kupní smlouvy.
2.4 Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky Prodávajícím zaslaným na e-mailovou adresu Kupujícího.
3. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1 Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH), není-li výslovně uvedeno jinak.
3.2 Prodávající je plátcem DPH.
3.3 Kupní cenu lze uhradit:
- převodem na účet Prodávajícího,
- platební kartou prostřednictvím platební brány,
- v hotovosti nebo kartou při osobním odběru,
- na dobírku.
3.4 Daňový doklad (faktura) je Kupujícímu vystaven po uhrazení ceny nebo při expedici zboží.
4. DODACÍ PODMÍNKY
4.1 Zboží je dodáváno na adresu uvedenou Kupujícím v objednávce.
4.2 Termín dodání je zpravidla 5–20 pracovních dnů, není-li uvedeno jinak.
4.3 Náklady na dopravu jsou uvedeny při objednávce a liší se dle zvoleného dopravce a povahy zboží (hmotnost, rozměr, křehkost).
4.4 Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího převzetím zboží od dopravce.
5. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM
5.1 Spotřebitel má dle § 1829 OZ právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem do 14 dnů od převzetí zboží.
5.2 Odstoupení musí být odesláno Prodávajícímu na adresu provozovny nebo e-mailem na info@obeton.cz.
5.3 V případě odstoupení od smlouvy vrátí Prodávající spotřebiteli všechny přijaté platby, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení, stejným způsobem, jakým byla platba provedena.
5.4 Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží vzniklé v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než je nutné k seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi.
5.5 Právo na odstoupení nelze uplatnit u zboží:
- vyrobeného dle specifikací Kupujícího (např. zakázková výroba betonových produktů),
- které bylo po dodání nevratně smícháno s jiným zbožím,
- které podléhá rychlé zkáze.
6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
6.1 Obecná ustanovení
6.1.1 Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady dle § 2161 OZ.
6.1.2 Kupující je povinen zboží při převzetí zkontrolovat a zjevné vady oznámit bez zbytečného odkladu.
6.1.3 Záruční doba pro spotřebitele činí 24 měsíců, není-li uvedeno jinak.
6.2 Uplatnění reklamace
6.2.1 Reklamaci může Kupující uplatnit písemně na adrese provozovny:
Dlouhá 231, Náchod, 547 01 nebo e-mailem na info@obeton.cz.
6.2.2 Reklamace musí obsahovat:
- popis vady,
- požadovaný způsob vyřízení reklamace,
- kontaktní údaje Kupujícího.
6.2.3 Kupující je povinen předložit doklad o koupi (fakturu, účtenku).
6.2.4 Prodávající vyřídí reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění.
6.3 Způsob vyřízení reklamace
6.3.1 Je-li reklamace oprávněná, má Kupující právo na:
- opravu zboží,
- výměnu zboží,
- přiměřenou slevu z ceny, nebo
- odstoupení od smlouvy.
6.3.2 Prodávající vystaví Kupujícímu písemné potvrzení o způsobu vyřízení reklamace.
6.4 Reklamační řád
Reklamační řád je nedílnou součástí těchto VOP a upravuje podrobný postup při uplatnění práv z vadného plnění:
- Reklamace musí být vždy písemná a doložená dokladem o koupi.
- Reklamované zboží musí být zasláno nebo osobně doručeno na adresu provozovny.
- Náklady spojené s dopravou nese Kupující, pokud není reklamace uznána jako oprávněná.
- Po uznání reklamace budou náklady vráceny v plné výši.
- O průběhu a výsledku reklamace bude Kupující informován e-mailem.
7. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
7.1 Prodávající zpracovává osobní údaje Kupujícího v souladu s Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR).
7.2 Údaje jsou využívány výhradně pro účely plnění smlouvy, účetnictví a zasílání informací o objednávce.
7.3 Kupující má právo na přístup, opravu, výmaz a přenositelnost svých osobních údajů.
8. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
8.1 Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu podle § 20d zákona č. 634/1992 Sb.
8.2 Subjektem mimosoudního řešení je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
8.3 Kupující může využít také platformu Evropské komise pro řešení sporů on-line (ODR) na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
9.1 Tyto VOP jsou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím.
9.2 Prodávající si vyhrazuje právo VOP měnit. Aktuální verze je vždy zveřejněna na webu www.obeton.cz.
9.3 Právní vztahy se řídí právem České republiky.
9.4 Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. ledna 2025.